Versiunea completa in format PDF
Anexa la H.C.B.PH. nr.208/01.10.2024
REGULAMENTUL
de organizare a Adunarii Generale a Avocatilor
din Baroul Prahova
pentru alegerea Decanului si pentru completarea Comisiei de Cenzori a Baroului Prahova
- Sediul materiei
- Prezentul Regulament este adoptat in baza dispozitiilor art. 541 (3) din <LLNK 11995 51 13 2K1 0 17>Legea nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat.
- Adunarea Generala a Baroului Prahova, denumita in continuare „Adunarea“, este organizata si se desfasoara, in baza prevederilor art. 51 alin. (2) lit c), art. 54, 541, art. 55 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat, republicata, si ale art. 67, art. 68 alin. (8), art. 73 alin (6) si art. 81 alin. (5) si (6) din Statutul profesiei de avocat, republicat, la data de 03.12.2024 (prima convocare), voturile urmand sa se inregistreze incepand cu orele 08.00, si pana la orele 23.59.
- In situatia in care la prima convocare nu va fi intrunit cvorumul, determinat la finalul primei zile de votare (conform dispozitiilor art. 541 2 din Legea nr. 51/1995-republicata), se stabileste o noua data pentru desfasurarea Adunarii Generale, la data de 16.12.2024 (a doua convocare),votul urmand sa se inregistreze incepand cu orele 08.00, si pana la orele 23.59. Reconvocarea se considera a fi facuta prin mentionarea in convocarea pentru prima adunare a datei celei de a doua adunari, pe site-ul Baroului Prahova, dupa verificarea cvorumului de la prima convocare, si anuntarea neideplinirii acestuia. In situatia in care a fost intrunit cvorumul, insa niciunul dintre candidati nu a primit peste 50% din voturile valabil exprimate, se va organiza al doilea tur de scrutin, la care vor participa primii doi candidati care au realizat cele mai multe voturi. In masura in care cvorumul va fi intrunit la cea de-a doua convocare, insa niciunul dintre candidati nu a primit peste 50% din voturile valabil exprimate, cel de-al doilea tur de scrutin, pentru finalizarea alegerii, se va realiza prin convocarea unei noi adunari generale.
- Persoanele care au primit plicuri cu coduri de acces in sistemul informatic pentru prima convocare vor folosi aceleasi coduri si pentru a doua convocare. Persoanele care nu au ridicat codurile pentru prima convocare vor putea solicita si vor primi codurile necesare dupa confirmarea convocarii celei de a doua adunari, cu verificarea si mentionarea lor in listele de distribuire a acestor coduri in mod separat. Pentru asigurarea sistemului securitatii votului, persoanele care pierd codurile atribuite nu vor mai primi un alt cod (motivat de faptul ca asocierea codului cu persoana nu poate fi facuta, iar codul pierdut nu se poate anula).
- In situatia in care la nici una dintre datele convocarilor nu este indeplinita conditia cvorumului privind desfasurarea Adunarii Generale, prezentul Regulament este valabil si produce efecte pentru urmatoarele convocari ale Adunarii Generale avand aceeasi ordine de zi, urmand sa se aduca modificari doar in ceea ce priveste datele de desfasurare.
- In temeiul art. 42 din Legea 51/1995, avocatii au obligatia de a participa la toate sedintele convocate de Consiliul Baroului, la activitatile profesionale si la sedintele organelor de conducere din care face parte. Absentarea repetata si in mod nejustificat de la sedintele convocate de Consiliul Baroului, in modalitatea hotarata de acesta, precum si refuzul de a participa la vot, cat si instigarea altor avocati la a nu participa la Adunarea Generala si la vot constituie abatere disciplinara, urmand ca in situatiile respective, Consiliul Baroului Prahova sa stabileasca sanctiunile pe care le considera a fi aplicate.
- Prin cuantificarea si indeplinirea conditiilor cvorumului in raport de numarul voturilor exprimate se va aprecia ca fiind aprobata ordinea de zi a Adunarii Generale in conformitate cu dispozitiile art. 67 alin. 6 din Statutul profesiei de avocat- reactualizat, nemaifiind necesar un vot explicit in acest sens.
- Participantii la Adunare
- La Adunare pot participa doar avocatii din Baroul Prahova, inscrisi pe Tabloul avocatilor cu drept de exercitare a profesiei.
- Conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca candidatii:
- Sa fie inscrisi in Tabloul Avocatilor Pledanti din Baroul Prahova;
- Dreptul de exercitare a profesiei sa nu fi fost suspendat sau retras si/sau sa nu se afle in situatii care atrag incompatibilitatea sau suspendarea dreptului de exercitiu al profesiei;
- Sa nu se afle in executarea unei sanctiuni disciplinare;
- Sa aiba achitate la zi toate taxele si contributiile prevazute de lege si de statutul profesiei, conform prevederilor 29 alin. 2 din legea nr. 51/1995 – republicata;
- Candidatii pentru demnitatea de Decan al Baroului Prahova trebuie sa aiba o vechime neintrerupta in profesie de cel putin 10 ani, conform dispozitiilor art. 51 alin.2 lit.b) din Legea nr. 51/1995-republicata;
- Candidatii pentru completarea Comisia de Cenzori trebuie sa fie inscrisi in Tabloul avocatilor definitivi si sa aiba o vechime neintrerupta in profesie de cel putin 8 ani, conform dispozitiilor art. 72 alin. 1 din Statutul profesiei de Avocat-republicat.
3.7.Odata cu depunerea cererii de inscriere a candidaturii, avocatul trebuie sa depuna anexat si urmatoarele acte:
3.1.1. dovada achitarii integrale a tuturor taxelor si contributiilor la zi; inclusiv eventuale penalitati de intarziere si/sau reesalonari care sunt considerate debite, daca in evidenta contabila a Baroului si Filialei CAA figureaza cu restante;
3.1.2. declaratie pe proprie raspundere ca nu se afla in executarea unei sanctiuni disciplinare si nici in situatii care atrag incompatibilitatea ori suspendarea dreptului de exercitiu al profesiei;
3.1.3. dovada incheierii asigurarii profesionale pentru anul in curs
- Data de referinta /numarul de avocati cu drept de participare
- Cvorumul se va stabili la finalul procedurii de vot electronic, in conformitate cu dispozitiile art. 541 alin2 din Legea nr.51/1995-republicata, prin cuantificarea voturilor, si raportarea lor la numarul avocatilor cu drept de vot din Baroul Prahova
4.2. Numarul avocatilor cu drept de participare la Adunare este, la data aprobarii prezentului Regulament: 501.
4.3. Adunarea va avea pe ordinea de zi alegerea Decanului Baroului Prahova si alegerea unui membru nou in Comisia de Cenzori.
- Locul depunerii cererilor/candidaturilor
5.1.Toate cererile privind procedura electiva si candidaturile se vor comunica in perioada 04.10.2024- 15.10.2024, pe adresa de email contact@baroul-prahova.ro, sau vor fi depuse fizic la Serviciul Secretariat, in conditiile prevazute de prezentul Regulament.
5.2. In mod identic se vor comunica si orice contestatii sau cereri privind desfasurarea alegerilor, pe tot parcursul lor.
- Pentru sustinerea organizarii si desfasurarii Adunarii, prin prezentul Regulament se constituie urmatoarele comisii:
- Comisia de Organizare, Votare si Validare (Comisia nr.1);
- Comisia de Solutionare a Contestatiilor (Comisia nr. 2);
- Comisiile adopta decizii si hotarari in prezenta a minimum doua treimi din numarul membrilor componenti ai acestora.
- Deciziile si hotararile comisiilor se vor lua cu votul majoritatii simple a celor prezenti, fiind executorii. Deciziile Comisiei nr. 2 sunt definitive.
- Deciziile, hotararile, procesele verbale si listele comisiilor la care se refera prezentul Regulament vor fi aduse la cunostinta prin afisarea copiilor acestor documente la sediul baroului si pe pagina de internet a acestuia.
- Consultantul tehnic
- Votarea si procesarea buletinelor de vot se vor realiza in sistem electronic, prin implicarea IT-istului Baroului Prahova, intreaga sa activitate desfasurandu-se sub autoritatea Comisiilor constituite prin prezentul Regulament si a Consiliului Baroului.
- Consultantul va asigura servicii integrate de software, hardware si logistica, în vederea realizarii votarii in sistem electronic si numararii electronice a buletinelor de vot.
- La solicitarea oricarui candidat, Consiliul Baroului Prahova poate aproba supravegherea alegerilor la centralizarea voturilor de catre un consultant parte, care va fi platit de catre solicitant. Consultantul IT va fi obligat sa dea o declaratie in forma autentica sau atestata de avocatul care il numeste, privind respectarea confidentialitatii datelor prezentate si a GDPR, si care va cuprinde si datele sale personale.
- Calitatea de membru al unei comisii
8.1. Vor putea face parte din comisiile prevazute in prezentul Regulament doar persoanele care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
- Sunt membri ai Baroului Prahova, inscrisi pe Tabloul avocatilor cu drept de exercitare a profesiei;
- Au achitat la zi taxele datorate Baroului Prahova si U.N.B.R., si contributiile catre Filiala Prahova a Casei de Asigurari a Avocatilor, inclusiv accesoriile;
- Au o vechime neintrerupta in profesie de minimum 10 ani;
- Nu se afla in situatii care atrag incompatibilitatea ori suspendarea dreptului de exercitiu al profesiei;
- Nu se afla in executarea unei sanctiuni disciplinare;
- Nu sunt condamnati penal definitiv;
- Nu se afla in relatii de rudenie pana la gradul 4 inclusiv, afinitate, colaborare, salarizare, asociere sau conlucrare profesionala cu candidatii, depunand o declaratie ca nu se afla in conflict de interese, in sensul celor de mai sus.
8.2. Din cadrul comisiilor nu pot face parte candidatii.
8.3. O persoana nu poate fi desemnata decat intr-o singura comisie, conform prezentului Regulament.
8.4. Cererea de inscriere in comisii (Anexa 2 la Regulament) se va transmite la adresa de email contact@baroul-prahova.ro, sau se va depune la Serviciul Secretariat.
8.5. Consiliul Baroului verifica indeplinirea conditiilor prevazute mai sus, si poate invalida participarea unei persoane, emitand o decizie care sa cuprinda si motivele invalidarii, si comunicand de indata aceasta decizie persoanei vizate.
8.6. Impotriva Deciziei Consiliului partea interesata poate formula contestatie in termen de 24 de ore, inclusiv prin email, competenta de solutionare a contestatiei revenind Consilului UNBR in baza art. 65 lit.q din legea nr. 51/1995-republicata. Hotararea prin care se solutioneaza contestatiile este definitiva.
8.7. In cazul in care se inscriu mai multi candidati eligibili, selectia acestora se va face prin tragere la sorti, de catre Consiliul Baroului, in conditii de impartialitate
- Comisia de Organizare, Votare si Validare (Comisia nr.1 BPH);
- Comisia de Organizare, Votare si Validare, denumita in continuare „Comisia nr.1" va fi formata din 5 membri, decanul in functie fiind membru de drept in aceasta comisie. In situatia in care decanul in functie este in imposibilitate sa participe, acesta va desemna un consilier in locul sau.
- In prima sedinta care va avea loc dupa numire, comisia va putea functiona in subcomisii constituite prin tragere la sorti, pe baza de proces-verbal.
- Atributiile Comisiei nr.1 sunt urmatoarele:
- pastreaza dosarele candidatilor;
- examineaza dosarele depuse de candidati si valideaza sau invalideaza candidaturile prin decizie motivata;
- afiseaza si publica pe site-ul baroul-prahova.ro listele de candidati validati/invalidati;
- asigura sigilarea plicurilor cu parolele de vot, si transmiterea acestora catre avocatii cu drept de vot (cu verificarea numarului de plicuri sigilate, numarului de plicuri distribuite, si a listei cu persoanele care ridica plicuri); se asigura ca inregistrarea distribuirii acestor coduri se face in mod complet;
- supravegheaza votarea in sistem electronic a participantilor la Adunare, aflati in spatiul destinat votarii prevazut in art. 41 din prezentul Regulament;
- supravegheaza desfasurarea operatiunilor de votare;
- supravegheaza spatiul/spatiile de votare, prevazute de art. 41 din prezentul Regulament, pe toata durata desfasurarii Adunarii;
- supravegheaza votarea electronica si procesarea voturilor exprimate efectuata de consultantul tehnic;
- intocmeste procesul-verbal al incheierii numararii voturilor si centralizatorul continand rezultatele numararii voturilor;
- supravegheaza renumararea voturilor exprimate, in cazul contestatiilor admise de Comisia nr. 2, intocmind in acest sens un proces-verbal;
- solutioneaza orice incident electoral semnalat de participantii la Adunare.
- dispune orice masura de natura a impiedica influentarea votului alegatorilor pe durata desfasurarii votarii.
- Comisia de solutionare a contestatiilor (Comisia nr.2 BPH)
- Comisia de Solutionare a Contestatiilor, denumita in continuare „Comisia nr. 2”, va fi formata din 3 membri.
- In prima sedinta care va avea loc dupa numire comisia isi va alege un presedinte.
- Atributiile Comisiei nr. 2 sunt urmatoarele:
- solutionarea contestatiilor formulate impotriva Deciziei Comisiei nr. 1 privind validarea/invalidarea candidaturilor;
- solutionarea contestatiilor impotriva tuturor actelor si solutiilor intocmite de Comisia nr.1 privind rezultatele alegerilor.
- Comisia nr. 2 va solutiona contestatiile fara citarea si prezenta petentilor, hotararea ei fiind definitiva in sistemul administrativ.
- Procedura inregistrarii candidaturilor
- Consiliul va aduce la cunostinta avocatilor datele de depunere a candidaturilor, prin afisare la sediul baroului si prin publicare pe site.
- Cererea de depunere a candidaturii (Anexa 3 la Regulament) se va trimite la adresa de email contact@baroul-prahova.ro, sau se va depune direct la Serviciul Secretariat.
- Cererile vor fi vizate de compartimentele de specialitate, prin grija baroului, privind plata la zi a taxelor si contributiilor profesionale catre bugetul Baroului Prahova, al U.N.B.R. si al Filialei Prahova a C.A.A, inclusiv a accesoriilor.
- Serviciul Secretariat al Baroului va inregistra cererile candidatilor in ordinea primirii lor, intr-un registru special de candidaturi.
- Procedura de validare a candidaturilor
- Serviciul Secretariat al Baroului va preda Comisiei nr. 1 cererile pentru depunerea candidaturilor, impreuna cu registrul special in care au fost inscrise candidaturile. Validarea candidaturilor se va realiza in maximum 3 (trei) zile de la expirarea perioadei de depunere a candidaturilor.
- Orice persoana interesata poate formula opozitie fata de orice candidatura, opozitie care va fi facuta publica, spre aducere la cunostinta tuturor avocatilor din cadrul Baroului Prahova. Publicitatea acesteia va fi asigurata prin publicarea pe pagina de internet a Baroului Prahova.
- In vederea validarii/invalidarii candidaturilor, Comisia nr. 1 examineaza cererile depuse de candidati si vizele compartimentelor de specialitate ale Baroului/Filialei Prahova a C.A.A., verificand indeplinirea cumulativ a cel putin a urmatoarelor conditii stabilite de Lege, Statut si prezentul Regulament, la data depunerii candidaturii:
- apartenenta la Baroul Prahova si existenta dreptului de exercitare a profesiei;
- vechimea neintrerupta corespunzatoare pentru indeplinirea functiei la care accede, in conformitate cu dispozitiile art. 51 alin.2 lit.b) din Legea nr. 51/1995-republicata.
- plata la zi a taxelor si contributiilor profesionale catre bugetul Baroului Prahova, al N.B.R. si al Filialei Prahova a C.A.A., inclusiv a accesoriilor, in conformitate cu dispozitiile art. 29 alin. 2 din Statutul Profesiei de Avocat – reactualizat;
- candidatul sa nu se afle in situatii care atrag incompatibilitatea ori suspendarea dreptului de exercitiu al profesiei;
- candidatul sa nu se afle in executarea unei sanctiuni disciplinare;
- candidatul sa nu fi fost condamnat penal definitiv.
- Rezultatul verificarilor va fi consemnat intr-un proces-verbal ce va cuprinde candidaturile validate
si cele invalidate. Invalidarea va fi motivata, putand fi consultata la comisie de candidatul invalidat. Acestuia i se va aduce la cunostinta prin orice mijloc de comunicare invalidarea candidaturii, urmand sa ia la cunostinta de motivele masurii separat.
- In baza procesului verbal semnat de membrii Comisiei nr. 1, se va redacta Decizia Comisiei, ce va fi afisata la sediul baroului si postata pe site, incepand cu ora 9:00 a zilei urmatoare emiterii.
- Impotriva Deciziei Comisiei nr. 1, partea interesata poate formula contestatie in termen de 24 de ore, care va fi solutionata de catre Comisia nr. 2, in maximum 48 de ore de la implinirea termenului pentru depunerea contestatiilor. Hotararea Comisiei nr. 2 prin care se solutioneaza contestatiile este definitiva.
- Lista definitiva a candidaturilor validate se va posta pe site-ul Baroului Prahova, dupa solutionarea eventualelor contestatii de catre Comisia nr. 2.
- Prezentarea candidatilor
13.1.Prezentarea candidatilor va avea loc in data de 28.11.2024 la Sala Teatrului Toma Caragiu, intre orele 14.00-16.00. Fiecare candidat va avea un minim de 10 minute la dispozitie pentru a aduce la cunostinta colegilor intentiile si obiectivele candidaturii sale, un termen mai mare putand fi acceptat daca numarul candidatilor va permite impartirea corespunzatoare a termenului orar stabilit.
- Procedura desfasurarii Adunarii
- Exprimarea votului se va realiza electronic, indiferent de locatia alegatorilor. Pentru avocatii care, din orice motive, nu pot vota electronic utilizand propriile terminale, baroul va pune la dispozitie, in ziua Adunarii, intre orele 08.00 -16.00, personal tehnic si acces la internet, in vederea exercitarii dreptului de vot in conditii in care sa se asigure secretul acestuia, in spatiul special amenajat in vederea votarii, la sediul Baroului. In ziua desfasurarii Adunarii respectarea conditiilor de exercitare a dreptului de vot va fi supravegheata permanent de membrii Comisiei nr. 1.
- Alegatorii vor putea sa isi exercite dreptul de vot prin accesarea aplicatiei informatice puse la dispozitie de consultantul tehnic, in conformitate cu Nota tehnica privind utilizarea votului electronic, anexa la prezentul Regulament, in ziua Adunarii, incepand cu ora 08.00 ,si pana la ora 23.59.
14.3. Votul exprimat personal, este secret si personal, avocatul fiind direct raspunzator de modul în care utilizeaza codul de vot. Folosirea în mod nelegal a datelor de autentificare apartinând unei alte persoane este prevazuta de codul penal, si va fi sesizata organelor penale, in imediat ce va fi constatata. Pierderea acestui cod nu va permite emiterea unuia nou, pentru motive de siguranta a votului.
14.4. Centralizarea voturilor se va efectua in ziua urmatoare zilei Adunarii, incepand cu ora 08.00, la Sediul Baroului Prahova, in prezenta Comisiei nr. 1, urmand ca membrii acestei comisii sa incheie proces verbal privind rezultatul votului.
- Numarul de voturi necesar pentru alegerea in functia de decan
- Este ales in functia de decan candidatul care primeste peste 50% din numarul voturilor valabil exprimate in primul tur de scrutin.
- In situatia in care niciunul dintre candidati nu are peste 50% din numarul voturilor exprimate, se va organiza al doilea tur de scrutin intre primii doi candidati, care au obtinut cel mai mare numar de voturi.
- In situatia in care s-a realizat cvorumul la prima convocare a adunarii generale, insa niciunul dintre candidati nu a intrunit peste 50% din voturile valabil exprimate, al doilea tur de scrutin se va organiza la data de 16.12.2024, intre orele 08.00 si 23.59.
- La al doilea tur de scrutin vor participa primii doi candidati care au realizat cele mai multe voturi.
- In masura in care cvorumul va fi intrunit la cea de-a doua convocare, insa niciunul dintre candidati nu a intrunit peste 50% din voturile valabil exprimate, cel de-al doilea tur de scrutin se va realiza prin convocarea unei noi adunari generale, la o data care va fi anuntata ulterior.
- Aspecte legate de alegerea in functia de cenzor al Baroului Prahova
13.1 Este ales in functia de cenzor al Baroului Prahova candidatul care acumuleaza cel mai mare numar de voturi valabil exprimate. In cazul in care doi sau mai multi candidati primesc un numar egal de voturi, cei aflati in aceasta situatie vor fi departajati printr-o noua votare, in cadrul unei noi adunari. Regulile prevazute pentru alegerea Decanului se vor aplica similar si in cazul alegerii cenzorului, daca alegerile lor se decaleaza.
13.2. Mandatul cenzorului ales este valabil pana la urmatoarea Adunare Generala Electiva a Baroului Prahova.
- Procesarea electronica a voturilor exprimate
14.1.Consultantul tehnic va procesa electronic voturile sub supravegherea Comisiei nr. 1, conform procedurii din Anexa nr. 1 la prezentul Regulament, consemnand rezultatul in procesul-verbal intocmit de acesta si predat Presedintelui Comisiei nr. 1. Procesul verbal va cuprinde descrierea modului in care au fost verificate si valorificate voturile exprimate prin mijloacele electronice, cu descrierea cat mai completa a procedurii.
14.2. Dupa centralizarea voturilor se va intocmi un proces-verbal privind rezultatele alegerilor, semnat
de Presedintele Comisiei nr. 1.
14.3.Procesul-verbal va indica numarul de voturi obtinute de candidati, in ordinea descrescatoare
punctajului obtinut.
14.4. Procesul-verbal astfel intocmit va fi afisat de indata la sediul Baroului si pe site-ul acestuia.
14.5. Impotriva Procesului-verbal privind rezultatele alegerilor, candidatii pot formula contestatii, in termen de 1 zi de la momentul afisarii. Contestatiile se vor solutiona de catre Comisia nr. 2, in maximum 2 zile de la implinirea termenului pentru depunerea contestatiilor. Hotararea prin care se solutioneaza contestatiile este definitiva si executorie, si se va afisa de indata la sediu si pe site-ul Baroului Prahova.
- Comisia nr. 2 poate dispune prin hotarare renumararea manuala a informatiilor consemnate in baza de date.
14.7 Procesul-verbal cuprinzand rezultatul final, ca urmare a renumararii va fi semnat de ambii presedinti de comisii si va fi afisat de indata la sediul Baroului si pe site-ul acestuia.
Versiunea completa in format PDF